بهداشت روانی با مفهوم سلامت و تکامل روانی
مرجع سخنرانی ها و آثاراستاد علی اکبر داراب کلائی
استاد علی اکبر داراب کلائی ، دارابکلاء شهر ساری متولدشدند ایشان در سن 17 سالگی وارد حوزه شدند . و برای ادامه تحصیل به شهر مشهد مقدس عزیمت نموده و دروس حوزه را تا سطح خارج در حوزه علمیه این شهر ادامه دادند .درحال حاضرساکن تهران میباشند که در زمینه خانواده و سبک زندگی و مسائل روز مقالات متعددی به رشته تحریر درآورده است. برای کسب اطلاع بیشتر به قسمت زندگینامه مراجعه فرمایید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سایت تحلیلی-سیاسی-اجتماعی-فرهنگی و آدرس dalel.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 230
بازدید دیروز : 31
بازدید هفته : 230
بازدید ماه : 446
بازدید کل : 10249
تعداد مطالب : 302
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1

 ابزارهای زیبا سازی برای سایت و وبلاگ گالری تصاویر سوسا وب تولز





در اين وبلاگ
در كل اينترنت


تعبیر خواب آنلاین


استخاره آنلاین با قرآن کریم


آمار مطالب

کل مطالب : 302
کل نظرات : 9

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 230
باردید دیروز : 31
بازدید هفته : 230
بازدید ماه : 446
بازدید سال : 1351
بازدید کلی : 10249
بهداشت روانی با مفهوم سلامت و تکامل روانی

بهداشت روانی با مفهوم سلامت و تکامل روانی


سلامت و تکامل روانی با مفهوم بهداشت روانی مورد استفاده قرار می گیرد. در این برداشت، منظور از بهداشت روانی نبودن بیماری نیست، بلکه نشان دادن سلامت روانی است.
مورفی در کتاب «تطابق و بهداشت روانی»، به لزوم ایجاد تکامل در طبیعت انسان برای دست یابی به یک زندگی ساده و سالم تأکید می کند و معتقد است که باید سعی کنیم ظرفیت خود را برای ارتباط های اجتماعی بالا ببریم. او اضافه می کند:
«در هزار سال گذشته، میزان ارضای نیازهای انسان از نظر علمی و زیبایی شناسی به حدی رسیده است که طبیعت او با آن چه در قرون وسطی بود، یکسان نیست، ولی این هنوز شروع کار است. این میزان تکامل در جنبه های روابط بین فردی به سختی شروع شده است.
روان شناسی جدید که روان کاوی نیز جزئی از آن است، مطالب زیادی در مورد کشمکش های روانی بشر به ما آموخته است، ولی در آموزش جنبه های تکاملی و احساسات مثبت پیشرفتی نداشته است.
اگر ما در کوتاه مدت، دستاوردهایی درباره ی کنترل کشمکش های روانی نداشته باشیم، بشریت هیچ آینده ای نخواهد داشت. اگر چنین دستاوردی داشته باشیم، تکامل آینده ی انسان علاوه بر علم و تمایلات زیبایی شناسی با افزایش ظرفیت روابط بین فردی همراه خواهد بود و این نه تنها آینده ای خیالی و غیر عملی نیست، بلکه خود مقدمه ای برای بروز امکانات تکاملی بیش تر است.»
با توجه به اعتراف فوق که تأکیدی بر یک واقعیت است و با مطالعه ی ادیان الهی، به نظر می رسد که می توان از این ادیان و اصول عملی آن ها در کنترل کشمکش های روانی و هدایت جوامع بشری به تکامل روانی استفاده کرد، و به این آرزوی روان شناسان علاقه مند به بشریت جامه ی عمل پوشاند. فکر می کنم این بُعد از بهداشت روانی، همان مفهوم سعادت است که در ادیان الهی مطرح شده است. با توجه به این که اکثر هم میهنان ما مسلمان هستند و در متون اسلامی به مقوله ی سعادت در طیف وسیعی پرداخته شده است، می توان از این رهنمودها به منظور تبیین جنبه ی مثبت بهداشت روانی استفاده کرد. با توجه به ابدی بودن سعادت، مقوله ی بهداشت روانی ابعاد وسیعی پیدا می کند که جذابیت آن را به صورت غیر قابل تصوری بالا می برد و تعامل و پژوهش های بین بخشی را الزامی می کند. منظور این است که با این رویکرد بهداشت روانی جنبه ی ابدی پیدا می کند؛ یعنی باید راهکارهایی را دنبال کنیم که آرامش ما را تا ابد تأمین کنند، در غیر این صورت در اضطراب و ناآرامی به سر خواهیم برد.



تعداد بازدید از این مطلب: 34
موضوعات مرتبط: بهداشت روان , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود